Auto-beantwoorder instellen in DirectAdmin

Een autoresponder is een e-mail robot die inkomende e-mailberichten beantwoordt met een standaard bericht. De autoresponder zal alle e-mails beantwoorden die ontvangen zijn, ongeacht de inhoud van de e-mail. Je kent ze misschien wel van bedrijven waarvan je bijvoorbeeld een ontvangstbevestiging hebt ontvangen.

Stap 1: DirectAdmin -> E-mail Management -> Autoresponders

Om een autoresponder in te stellen, klik je in DirectAdmin onder ‘E-Mail Management’ op ‘Autoresponders’.

Vervolgens klik je bovenaan op de link ‘Create New Autoresponder’.

Stap 2: Autoresponder “invoeren tekst”

Hier kies je een naam voor de autoresponder, en voer je de tekst die verstuurd moet worden in. Hierbij kun je geen HTML tags gebruiken.

Stap 3: Autoresponder “CC invoeren”

Je kunt ervoor kiezen om een CC address in te voeren. Dit zal automatisch een kopie van elke autoresponder naar het aangegeven e-mailadres versturen. Dit geeft je de mogelijkheid om in te zien hoeveel verzoeken jouw autoresponder ontvangt.

Belangrijk: Je hebt een POP account nodig voor een ‘forwarder’ die met de autoresponder is geassocieerd.

Als je een kopie van de inkomende e-mail wilt, creëer dan een POP account met dezelfde naam als de autoresponder.

Stap 4: Forward -> Blackhole

Als je de inkomende e-mail wilt verwijderen, en alleen wilt beantwoorden, creëer dan een forwarder met dezelfde naam en laat de e-mail doorgestuurd worden naar een zogenaamde ‘blackhole’.

Als het niet lukt om een forwarder op een POP account naast de autoresponder te creëren, dan ontvangt de afzender van de e-mail een bericht dat het verzenden mislukt is, naast de autoreply e-mail. Tegenstrijdig bericht voor de afzender van de e-mail.

  • Deel dit bericht