G Suite MX records

Gebruik je niet onze E-mail dienstverlening, maar G Suite (Google Apps)? Dan is het belangrijk de volgende stappen door te lopen om eventuele uitgaande mailproblemen vanaf je site (o.a. contactformulier) te voorkomen.

Stap 1: DirectAdmin inloggen -> E-Mail Management -> MX Records

Ga in DirectAdmin onder ‘E-Mail Management’ naar ‘MX Records’.

Stap 2: Verwijder bestaande MX record.

Verwijder eerst het bestaande MX record door er een vink naast te zetten en op ‘Delete Selected’ te drukken.

Stap 3: Mailserver invoeren

Vul de mailserver in onder ‘Value’. Schakel het vinkje onder ‘Local Mail Server’ uit.

Je kunt aan elk MX record ook een prioriteit geven. Hiermee wordt bijvoorbeeld de mailserver met prioriteit 10 eerst geprobeerd. Wanneer deze niet beschikbaar is, worden de mailservers met prioriteit 20 geprobeerd, etc. Hieronder zie je een voorbeeldconfiguratie met de nameservers van Google.

  • Deel dit bericht