26 juni 2018

Idera backup restoren voor servers

Om als admin back-ups te restoren ga je naar de juiste backupserver waar je inlogt met de bij je bekende gegevens. Ook kun je door middel van een eigen adres Idera/r1soft whitelabel gebruiken.

Zodra je bent ingelogd, kom je in een dashboard met een overzicht. Klik hier op “Protected Machines”

Je kom vervolgens in een overzicht servers. Met het tandwieltje achter de betreffende server kan je vervolgens de Recovery Points openen.

Nu zie je de beschikbare recovery points voor je.


Met het tandwieltje kan je vervolgens kiezen voor een bestandsrestore,


Wat je vervolgens kan restoren door naar het juiste bestand te gaan, dit aan te vinken en op de restore knop te drukken.


Of voor een database restore.


Waar je als volgt een database kan restoren.

Hier heb je de mogelijkheid uit de volgende opties:

Wij raden altijd aan om de database te restoren naar een nieuwe database. De stappen die je moet volgen voor het aanmaken van een nieuwe database, vindt je op de volgende pagina: https://www.ixlhosting.nl/helpdesk/database-maken-directadmin.

Vervolgens vul je die gegevens op het volgende veld in:

Vervolgens, kan je de restore forceren op de volgende manier:

Temprary Instance onderin de pagina bij Additional Options de volgende regel toe:

Onder Option:
innodb_force_recovery

Onder Value:
1

Klik tot slot op de knop restore om deze te starten. Afhankelijk van het formaat database, kan het wat langer duren voordat deze klaar is. Helaas zie je ook geen vooruitgang. Alleen of het gelukt is of dat er iets mis is gegaan. Mocht je een foutmelding krijgen, stuur dan een mailtje naar support@ixlhosting.nl met de database die je gerestored wilt hebben en naar welke datum. Dan zal er verder uitgezocht worden waar het mis gaat, om dit te verhelpen!

  • Deel dit bericht