DirectAdmin gebruikers beheren

User aanmaken
Om een user aan te maken, klik je (als je bent ingelogd als admin) op ´reseller level´ aan de rechterkant van je pagina. Heb je een reseller account? Dan ben je na het inloggen op de juiste pagina.
Daarna klik je op ´ Add New User´ onder ´Account Management´. Vervolgens kun je daar een username, e-mail adres, wachtwoord en domein opgeven waarna je de user kunt aanmaken.

Bestaande users beheren
Gegevens van een bestaande user, kun je wijzigen bij ‘List users’. Deze optie vind je op de hoofdpagina van Direct Admin. In een tabel zijn alle users met enkele gegevens weergegeven. Je kunt een user verwijderen door op de rode kruis naast de gebruikersnaam van de user te klikken. Klik je op het groene vinkje ernaast (suspend user), zullen de websites van deze users niet meer bereikbaar zijn, totdat je op ‘unsuspend user’ klikt.

Wanneer je op een gebruikersnaam van een user klikt, kun je enkele gegevens, zoals het mailadres, de gebruikersnaam en de taal wijzigen. Ook kun je hier het wachtwoord resetten, zodat een nieuw wachtwoord per mail naar het opgegeven mailadres wordt verstuurd. Links bovenin krijg je de optie om in te loggen als de user. Ook kun je kiezen voor ‘Modify User [gebruikersnaam]‘. Wanneer je klikt op de optie ‘Modify User [gebruikersnaam]‘, kunt je meerdere gegevens van deze user aanpassen. Zo kun je deze user lid maken van een andere user package. Ook kun je specifieke mogelijkheden en beperkingen opgeven, wanneer je deze user een hostingpakket op maat aanbiedt. Vergeet niet rechtsonder op de button ‘save’ te klikken.

  • Deel dit bericht