Over ons

Betrouwbaar, echt en persoonlijk in
zijn bedrijfsvoering, dat is iXL!

Wanneer jouw succes naast de menselijke factor ook sterk afhankelijk wordt van betrouwbare online dienstverlening, dan is iXL jouw ideale partner. Door de inzet van betrouwbare innovaties binnen een ons duurzame online infrastructuur, voorzien wij iedereen van zorgeloze oplossingen op het hoogst haalbare niveau. iXL is een organisatie die mensen letterlijk via het internet en figuurlijk via haar netwerk verbindt. Onze persoonlijke en betrouwbare werkhouding krijg je er gratis bij. Jouw online succes is onze missie.

iXL, als je echt verder wil

De gezichten van iXL

Tim

Medewerker servicedesk

Tim helpt jou verder waar nodig. Met zijn inhoudelijke kennis van WordPress helpt hij veel relaties net dat stapje verder dan dat van ons wordt verwacht. Tim is verder gespecialiseerd in SSL certificaten. Heb je die nog niet? Neem gerust contact met Tim op voor advies.

Skills: WordPress, SSL Certificaten, Linux, DirectAdmin

Mark

Sales / accountmanager

Wil je meer weten over onze dienstverlening? Vraag dan naar Mark. Hij is tevens vast contactpersoon voor een selectie managed hosting klanten waarmee hij dikwijls spart over verbeteringen en nieuwe mogelijkheden.

Skills: Communicatie, verkoop, accountmanagement

Annemieke

Administratie

Vragen over je factuur, betaling of opzegging? Annemieke helpt je uit de brand bij administratieve zaken. Verder is ze verantwoordelijk voor de gehele administratie binnen iXL.

Skills: Crediteuren & debiteuren administratie, Accounting, Financial Reporting

Joost

Medewerker servicedesk

Als één van onze servicedesk medewerkers is Joost een belangrijke kracht! Doordat hij ook PHP vaardigheden heeft, kan hij heel ver kan meedenken bij applicatie issues van onze klanten. Joost heeft zich verder gespecialiseerd in alles met betrekking tot e-mail!

Skills: Troubleshooting, DirectAdmin, PHP, Mail, Domeinen

Gert-Jan

Medewerker servicedesk

Ook Gert-Jan zal een vertrouwde stem zijn als je belt met iXL. Samen met Dick vangt hij de eerste lijns calls op. De uitdaging van Gert-Jan is het meedenken met de klant en iedere vraag zo goed mogelijk te beantwoorden. Daarnaast kun je hem alles vragen over SSL certificaten.

Skills: Hardware, SSL, Lets Encrypt, Communicatie, DirectAdmin, Domeinen(extensies)

Dick

Medewerker servicedesk

Je zult Dick vaak aan de telefoon krijgen, hij is namelijk het eerste contactpersoon van de klant bij vragen of problemen. Zijn taak is om alle vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Verder is hij je contactpersoon voor Zimbra!

Skills: Communicatie, Troubleshooting, Windows, Zimbra, DNS, OSX

Rick

Datacenter & technical support

Als echte hardware nerd is Rick verantwoordelijk voor de fysieke infrastructuur in het datacenter, assembleert hij servers, levert hij managed diensten op en verzorgt hij migraties. Verder ondersteunt hij bij technische vragen op de servicedesk.

Skills: Virtualization, Troubleshooting, Abuse preventie, Linux, Windows, DNS

Dagmar

Office manager

Office manager, secretaresse, assistent, duizendpoot, spin in het web, het is maar net hoe je het noemen wilt. Met ruim 17 jaar werkervaring als financieel medewerkster en office manager zorgt Dagmar voor het debiteurenbeheer, verzorgt ze mailings, voorraad en probeert op een efficiënte wijze werk uit handen te nemen om druk bij collega’s te verlagen.

Skills: Snelstart, Debiteuren administratie

Vincent

Linux / devops engineer

Houdt zich bezig met projecten, automatisering & innovatie. Heeft o.a. Turret ontwikkeld en vindt het een uitdaging om problemen tot op bit en byte niveau te onderzoeken, nieuwe setups te bouwen en innovaties door te voeren waar iedereen blij van wordt.

Skills: Python, Ubuntu, Loadbalancing, PHP, DNS, NGINX, Virtualization, Clustering

Robert

Oprichter & Eigenaar/Sales

In 2007 gestart met iXL Hosting vanaf de zolderkamer. Hij doet nu vooral sales, accountmanagement en houdt zich graag bezig met de technische architectuur van een project of nieuwe hosting setup.

Skills: Sales, Accountmanagement, Management, Linux, Server management, Technische architectuur

Nog meer over iXL

Onze geschiedenis

Onze geschiedenis

iXL Hosting is in 2007 begonnen vanuit de schoolbanken en een zolderkamer. Een jaar later was de school verleden tijd en is het eerste kantoor betrokken aan de Voltastraat in Ede. Vanuit daar is er een flinke groei doorgemaakt naar waar we nu staan (zie facts). Inmiddels bedienen we ruim 8000 klanten vanuit een mooi kantoor aan de Galvanistraat eveneens in Ede, vlak bij ons datacenter BIT.

Wat maakt ons beter

Wat maakt ons beter

Onze passie voor hosting is er vanaf de eerste uren, dat merken onze klanten en laten we ook graag zien. We innoveren zo veel en zo snel mogelijk en laten onze klanten daar van meegenieten. Met onze jarenlange ervaring (8 jaar) weten we wat we doen en kunnen de meest uit één lopende klanten van dienst zijn. Als laatste speelt onze klantenservice een prominente rol, iets waar we niet op besparen!

Onze partners

Onze partners

Goede partners zijn van onschatbare waarde. Zo is onze partner voor servers Dell, voor primaire datacenter faciliteiten BIT en voor switches HP. Met alle partners hebben we strakke SLA's (Service Level Agreements) om in geval van calamiteiten garant te staan voor snelle actie, reactie of bijv. levering van replacement hardware.

iXL Facts

iXL Facts

  • Hosten ruim 60.000 websites
  • Beheren ruim 800 servers verspreid over BIT-2 en BIT-1
  • Team van 10 fulltime medewerkers, gemiddelde leeftijd: 27
  • Uptime ruim 99,9% over de afgelopen 8 jaar
  • Eigen development afdeling
  • RIPE partner, waardoor we onze eigen IP ranges hebben