Abuse melding ontvangen

Heb je een abuse melding ontvangen van onze abuse afdeling? Dan raden we je aan onderstaande informatie goed door te nemen en in acht te nemen om de beveiliging van je website te onderzoeken. Tevens lees je hier alles over de gevolgen en de maatregelen die we nemen om abuse te voorkomen.

Wat betekent dit?

Je website is gehackt. Er wordt door hackers misbruik gemaakt van je website. Dit kan behoorlijk grote gevolgen hebben op de veiligheid en stabiliteit van ons netwerk en bovendien maakt dit het globale internet minder veilig. We zijn genoodzaakt hierop snel in te grijpen en vragen middels onderstaande informatie je aandacht.

Wat doet iXL Hosting?

Als persoonlijke provider denken we graag mee. Dit doen we met software die kan scannen en abuse kan detecteren. Verder kunnen we m.b.v. firewalls en software preventief veel voorkomen. Dit gebeurt standaard. Als het leed geschied is, kunnen we indien wenselijk een scan uitvoeren. Als je dit wil aanvragen kan dit eenmalig gratis middels een reactie op deze melding. Heb je ooit al eerder een scan laten uitvoeren? Dan vragen we hiervoor een vergoeding van 30,- (excl btw) per scan. Let op: een scan kan abuse tijdelijk oplossen, maar een beveiligingslek niet dichten. Dit houd in dat je achteraf nog wel de beveiliging grondig moet (laten) onderzoeken. Bovendien kunnen beschadigde files uit deze scans in quarantaine worden geplaatst die noodzakelijk zijn voor de werking van je script / website. Natuurlijk kun je backups raadplegen indien nodig.

Wat wordt er van mij verwacht?

iXL Hosting is een webhosting partij die niet beschikt over programmeurs. Dat is namelijk een andere expertise waar onze focus niet ligt. Dit betekent dat jij of een ontwikkelaar de beveiliging grondig moet onderzoeken. Denk hierbij aan updates, security patches etc. We willen je vragen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen om bijvoorbeeld een blacklisting of suspending te voorkomen. We willen je van betrouwbare webhosting voorzien, welke we moeten waarborgen met een veilig en schoon netwerk.

Let op: we hebben een lock geactiveerd!

Om preventief te voorkomen dat het huidige probleem nog grotere gevolgen kan hebben doordat het bijvoorbeeld malware wegschrijft, is je website gelockt. Je kunt geen files wegschrijven / updaten / verwijderen etc. Deze lock kunnen we eraf halen zodra je aan de slag gaat met de optimalisatie van je beveiliging. Zodra je de security gaat onderzoeken, horen we dit graag.

Hoe snel moet ik reageren?

Om de conversatie op deze abusemelding overzichtelijk te houden, verzoeken we per mail te reageren op de status van deze melding. Bij algemene vragen over abuse mag je uiteraard tevens onze supportlijn bellen. Omdat we een betrouwbare dienstverlening willen garanderen, is het noodzaak dat je binnen 7 dagen na deze mail de beveiliging optimaal onder controle heeft. Als dit niet gebeurt zullen we helaas je pakket moeten suspenden.

  • Deel dit bericht