E-mail forwarder instellen in DirectAdmin
E-mail forwarders laten je inkomende e-mails doorsturen naar een ander e-mailadres.
Het kan bijvoorbeeld zijn dat je e-mail van klantenservice@uwdomein.nl wilt doorsturen naar support@uwdomein.nl.
Het kan ook zijn dat er een veelvoorkomende spelfout voorkomt, maar je alsnog de e-mail wilt ontvangen, ookal wordt er een typfout gemaakt.
Stap 1: Inloggen DirectAdmin -> E-mail Management -> Forwarders.
Om een forwarder aan te maken klik je in DirectAdmin onder ‘E-Mail Management’ op ‘Forwarders’.
Nu klik je op ‘Create new E-Mail Forwarder’.
Stap 2: Invullen E-mailadres forwarder.
Bij ‘Forwarder Name’ vul je het e-mailadres in waar de e-mails naar toe gestuurd zullen worden. Vul alleen het gedeelte voor de ‘@’ in.
Je kunt meerdere e-mailadressen opgeven door ze te scheiden met een komma. Dit zal meerdere forwarders aanmaken.
Het e-mailadres dat je bij ‘Forwarder Name’ invult hoeft geen bestaand e-mailadres te zijn.
Stap 3: Destination E-mailadres invoeren.
Vul bij ‘Destination Email’ het e-mailadres in waar de e-mails naar worden doorgestuurd. Ook hier kun je meerdere e-mailadressen opgeven door ze te scheiden met een komma.
Klik als je klaar bent op ‘Create’.