Mailaccount aanmaken of wachtwoord resetten in DirectAdmin

Stap 1: Inloggen op DirectAdmin

Na oplevering van je hostingpakket kun je standaard nog niet mailen en dien je een mailadres aan te maken in jouw controlpanel. Log allereerst in op DirectAdmin. Dit moet via https://uwdomein.nl:2222

Stap 2: DirectAdmin -> E-mail Management -> E-mail accounts

Zodra je ingelogd bent, vindt je onder ‘E-mail Management’ een link ‘E-Mail Accounts’.

Zodra je daarop klikt krijg je een overzicht van alle mailaccounts. Bij een nieuw hostingpakket is dit er slechts één. Deze kun je niet gebruiken voor mail, maar fungeert als notificatie adres en voor spamafhandeling.

Stap 3:Creëer een Mailaccount

Klik op “Create mail account” waar je een mailadres en wachtwoord kan kiezen. Je kunt bij Email Quota een opslaglimiet instellen in MB. Om te bevestigen klik je op ‘Create’.

Stap 4: Inloggen Webmail

Na het aanmaken van je mailaccount kun je via www.uwdomein.nl/webmail inloggen met de door jouw gekozen login gegevens. Verder kan het uiteraard gekoppeld worden aan een gewenste mail client.

  • Deel dit bericht