Meest voorkomende mailproblemen

We begrijpen dat het erg hinderlijk is wanneer je emailproblemen ondervindt. Daarom hebben we de volgende opsomming opgesteld met de meest voorkomende situaties en oplossingen.

  1. De eerste stap is het lokaliseren van het probleem. We vragen je om je email te testen met Roundcube, oftewel jouw webmail. Dit is te bereiken op uwdomein.nl/roundcube. Meer informatie hierover vindt je hier: https://www.ixlhosting.nl/helpdesk/email/roundcube-webmail.

    Wanneer dit vlekkeloos werkt, is het probleem gelokaliseerd tussen de emailserver en je email client. Ga dan naar https://www.ixlhosting.nl/helpdesk/email. Daar is een breed scala te vinden aan handleidingen om jouw emailclient in te stellen. Wanneer er dan nog problemen optreden, ga je naar de volgende stap.

  2. De volgende stap is lokaliseren waar de email wel of niet aankomt. Komt er geen email aan op je emailaccount op een ixlserver? Ga dan naar de volgende handleiding: mijn email komt niet aan op mijn account.

    Gebruik je externe email? Ga na of alles goed is ingesteld met de volgende handleiding: Externe email.

  3. Komt jouw email wel aan, maar ontvangen ontvangers deze in hun spambox? Ga dan naar de volgende handleiding: Mijn uitgaande mail belandt in de spambox.

    Komt de email extern helemaal niet aan? Ga na of er een foutmelding/bouncemail terugkomt. Deze bevat vaak duidelijke informatie wat er is. Hier (meestvoorkomende bounces) vindt je de meest voorkomende bounces en wat de oplossing daarvoor is.

  • Deel dit bericht