Meest voorkomende mailproblemen
We begrijpen dat het erg hinderlijk is wanneer je emailproblemen ondervindt. Daarom hebben we de volgende opsomming opgesteld met de meest voorkomende situaties en oplossingen.
- De eerste stap is het lokaliseren van het probleem. We vragen je om je email te testen met Roundcube, oftewel jouw webmail. Dit is te bereiken op uwdomein.nl/roundcube. Meer informatie hierover vindt je hier: https://www.ixlhosting.nl/helpdesk/email/roundcube-webmail.
Wanneer dit vlekkeloos werkt, is het probleem gelokaliseerd tussen de emailserver en je email client. Ga dan naar https://www.ixlhosting.nl/helpdesk/email. Daar is een breed scala te vinden aan handleidingen om jouw emailclient in te stellen. Wanneer er dan nog problemen optreden, ga je naar de volgende stap.
- De volgende stap is lokaliseren waar de email wel of niet aankomt. Komt er geen email aan op je emailaccount op een ixlserver? Ga dan naar de volgende handleiding: mijn email komt niet aan op mijn account.
Gebruik je externe email? Ga na of alles goed is ingesteld met de volgende handleiding: Externe email.
- Komt jouw email wel aan, maar ontvangen ontvangers deze in hun spambox? Ga dan naar de volgende handleiding: Mijn uitgaande mail belandt in de spambox.
Komt de email extern helemaal niet aan? Ga na of er een foutmelding/bouncemail terugkomt. Deze bevat vaak duidelijke informatie wat er is. Hier (meestvoorkomende bounces) vindt je de meest voorkomende bounces en wat de oplossing daarvoor is.