iXL Service Level Agreement

14 februari 2020

Het verschil in SLA’s: zo zit het

Een Service Level Agreement, wat is dat nu precies? Die vraag krijgen we regelmatig. Het lijkt een moeilijk, technisch verhaal te zijn, maar eigenlijk valt het best mee. Kort gezegd is het een document met afspraken tussen iXL Hosting en de klant over de beschikbaarheid en de ondersteuning van een product of dienst. Hadden we trouwens al gezegd dat we een uptime garantie bieden van 99.99%? Bij dezen!

Wat is een SLA?

SLA staat voor ‘Service Level Agreement’. Het is een soort contract waarin we afspreken welke prestaties je van de dienst mag verwachten, wat er precies onder de dienst valt en welke kwaliteit je van ons mag verwachten. Voor een uitgebreide service level agreement betaal je meer, maar krijg je ook meer waar voor je geld.

In principe kun je dus stellen dat een SLA een afspraak is tussen de leverancier en de klant over de beschikbaarheid en de ondersteuner. Een SLA geeft jou als klant zekerheid van de bruikbaarheid van onze producten en diensten.

Maak gebruik van onze expertise!

Met een overeenkomst ben je er zeker van dat je altijd gebruik kunt maken van onze expertise. Met een SLA mag je onze noodhulp 24/7 inschakelen. Omdat het beheren van een server en een SLA gecombineerd moet worden, biedt iXL Hosting Management en SLA-abonnementen aan. Dat houdt in dat dus ook het beheer van de server is inbegrepen.

De verschillen tussen SLA Brons, SLA Zilver en SLA Goud

Welke SLA kun je nu het beste kiezen? En wat houdt iedere SLA bij iXL precies in? We zetten de overeenkomsten en verschillen op een rijtje:

SLA Brons

Bij de Brons-agreement mag je een responstijd van 3 uur verwachten. We doen het onderhoud en de werkzaamheden tijdens kantooruren, maar zijn wel 24./7 beschikbaar. Het aantal systeembeheer uren dat binnen het contract valt, is 30 minuten.

SLA Zilver

SLA Zilver biedt je een snellere responstijd dan SLA Brons: hier proberen we al binnen 2 uur te antwoorden. Het onderhoud en de werkzaamheden worden ‘s avonds uitgevoerd, waardoor je minder hinder ondervindt van de werkzaamheden. Bij dit pakket wordt 1 uur systeembeheer geleverd. We zijn altijd beschikbaar.

SLA Goud

De Gold-overeenkomst biedt de snelste responstijd: 1 uur. Ook hier worden onderhoud en werkzaamheden ‘s avonds uitgevoerd. We zijn altijd beschikbaar en bieden 2 systeembeheer uren aan.

Een SLA kiezen

Welke SLA je kiest, hangt af van je doel. Een webshop die altijd online moet zijn, vraagt om een ander level dan een hobby website die af en toe een paar bezoekers genereert. Je kunt dus kiezen uit Brons, Zilver of Goud. Voor een webshop raden we Goud aan, zodat je echt altijd online bent en altijd klaar bent om geld te verdienen. Handig van iXL: bij iedere managed host is een SLA inbegrepen.

Ook kijken naar het management

Kijk bij het uitkiezen van een pakket niet alleen naar de Service Level Agreement, maar ook naar de wijze van management. Per SLA verschilt deze. Zo mag je bij de Brons-overeenkomst dagelijkse backups verwachten, terwijl dit bij Zilver en Goud twee keer per dag is. Natuurlijk worden alle servers altijd proactief gemonitord. Tussen updates en controles en update rapportages zitten tussen de SLA’s onderling geen verschil.

Een SLA kun je afnemen bij een (dedicated) server of voor zakelijke abonnementen zoals een Magento of WordPress hosting pakket.

  • Deel dit bericht